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2019년 1월 26일 토요일

아이스필드 자전거 트레일 프로젝트 취소

CTV Edmonton 
January 23, 2019

Icefields Trail project cancelled
아이스필드 트레일 프로젝트 취소

(사진: Parks Canada)

Nearly $66 million provided for a proposed bike path along Highway 93 between Banff and Jasper national parks will be reallocated, following an announcement Parks Canada has cancelled the project.

캐나다 국립공원의 제안으로 거의 6,600만 달러가 배정됐던 93번 고속도로를 따라 Banff와 Jasper 국립 공원 사이의 자전거 길 프로젝트를 취소를 발표함에 따라 예산이 재배정 될 것이다.

(사진: Parks Canada)

Parks Canada received $65.9 million in 2016 for the proposal, dubbed Icefields Trail. The 107-kilometre walking and biking path would have followed Icefields Parkway, between Banff and Jasper.   

Parks Canada announced it was not proceeding with the project Wednesday, thanking those who participated in the consultation process.

캐나다 국립공원은 Icefields Trail이라 명명된 2016년 제안으로 6천 9백 9십만 달러를 받았다. Banff와 Jasper 사이의 Icefields Parkway를 따라 107 Km터의 산책로 및 자전거 길이다.

캐나다 국립공원은 수요일에 이 프로젝트를 진행하지 않고 있으며, 협의 과정에 참여한 사람들에게 감사한다고 전했다.

A statement by the federal government said the proposal was ended because “preliminary feedback from the consultation process expressed concerns over the potential environmental impact and high cost.”

연방정부는 성명에서 "협의 과정에서 나온 최소한의 피드백이 환경에 미칠 영향과 높은 비용에 대한 우려 제기 때문에" 그 제안은 끝났다고 말했다.

The funding was provided to Parks Canada with a two-year expiry. Last year, CTV News reported on documents suggesting the agency had begun discussing construction and kick-off events before public consultations were started. The papers also raised concerns about the proposed path’s effect on wildlife and user safety.  

이 예산은 캐나다 국립공원에 2년 만기로 제공되었다. 지난해 CTV뉴스는 대중 공청회가 시작되기 전에 건설과 킥오프에 대한 논의를 시작했음을 시사하는 뉴스를 보도한바 있다. 이 언론은 또한 제안된 경로가 야생동물과 이용자 안전에 미치는 영향에 대한 우려를 제기했었다.(한국이나 캐나다나 자기들 언론 잘났다고 하는건 똑같네요.) 

“The Government of Canada is helping preserve our national parks for generations to come. We will keep listening to Canadians, and working with them to protect our natural heritage across the country,” Catherine McKenna, the minister responsible for Parks Canada, wrote in the statement.

Details on how the funding will be reallocated are expected in the near future, the government said.



캐나다 국립공원 관리부 장관 캐서린 매케나는 성명에서 "캐나다 정부는 다음 세대를 위해 우리의 국립공원을 보존하는 것을 돕고 있다. 우리는 캐나다인들의 말을 지속적으로 경청하고, 캐나다 전역의 우리 자연 유산을 보호하기 위해 일할 것"이라고 말했다.

정부는 예산의 재분배 방법에 대한 세부 사항은 가까운 장래에 있을 것으로 보인다고 했다.


이 블로그의 기사 번역은 영어 학습을 목적으로 운영합니다.
기사원문 링크; https://edmonton.ctvnews.ca/icefields-trail-project-cancelled-1.4265963



2019년 1월 25일 금요일

폐암을 유발하는 Edmonton 주택의 위험한 Radon 수치

CTV Edmonton 
Thursday, January 24

Call to test for radon levels in Edmonton homes
Edmonton 주택의 Radon 수치 테스트를 위해 전화하세요.



Experts are encouraging Edmonton homeowners to test for radon—a colourless and odourless gas that can cause lung cancer.

전문가들은 Edmonton의 집 주인들에게 폐암을 일으킬 수 있는 무색, 무취 gas인 radon 테스트를 권장하고 있다.

The president and CEO of The Lung Association, Leigh Allard, was shocked when she learned how high radon levels were at her Terwillegar home.

Lung Association(폐 협회) 회장 겸 CEO인 Leigh Allard는 Terwillegar에 있는 그녀의 집에서 라돈의 수치가 높은 것을 알고 충격을 받았다.



“I understood the risks to radon, but I didn’t realize how high the levels could be,” she told CTV News.

그녀는 "나는 radon의 위험에 대해 알고 있었지만 그 수치가 얼마나 높은지에 대해서 알고 있지 못했다"고 CTV 뉴스를 통해 말했다.

Allard’s house had more than 800 Becquerel of gas—four times the amount Health Canada deems safe.

Allard의 주택에서는 800 Becquerel가 넘는 가스가 검출됐는데, 이것은 Health Canada가 안전하다고 여기는 수치의 4배이다.



“Panic and fear went through me,” Allard said, so she called a specialist.

알라드는 "공황과 공포가 나를 엄습했다."고 말했고, 그래서 그녀는 전문가에게 연락 했다.

“It’s a risk in every home,” Radon Gas Removal Systems Inc. Owner Bill Elms said. “What we’re finding in Edmonton, this house could be 800, the house next door is tested and it could be 50. It all depends on the fractures of the earth. The gas takes the course of least resistance.”

"그것은 모든 가정에서 위험하다"고 Radon Gas Removal Systems의 대표인 Bill Elms가 말했다. Edmonton에서 우리가 발견한 이 주택에서 800, 이 주택의 옆 집을 테스트한 결과 50의 수치가 나왔다. 그것은 모두 지구의 갈라진 틈에 달려있다. 가스에는 저항이 거의 없다.

Dr. Aaron Goodarzi recommends the Evict Radon 90 Day Test Kit, which costs $60, to find out how much radon there is in your home.

Aaron Goodarzi 박사는 60달러 짜리의 Evict Radon 90일 Test Kit으로 당신의 집에 얼마나 많은 라돈이 있는지 알아보라고 권장한다.

“All they do is place the radon device in the lowest level of their home … leave it there for 90 days, approximately three months. Those should be winter heating months.”

"radon 장치를 집에서 가장 낮은 곳에 90일, 약 3개월, 겨울 난방기간 동안 두면 됩니다.

The deadline to join the radon study is next Thursday.
Allard wants the government to create radon rebate programs, similar to those offered in the United States.
“We need to do more to protect people’s health.”

radon 연구에 참여하기 위한 마감일은 다음 주 목요일이다.
Allard는 정부가 미국에서 제공된 것과 유사한 radon 리베이트 프로그램을 만들길 원한다.
"우리는 사람들의 건강을 지키기 위해 더 많은 것을 할 필요가 있다."

Radon에 관한 추가 자료
The Lung Association, Alberta


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기사원문 링크; https://goo.gl/moRPxr

2019년 1월 20일 일요일

Edmonton, 서비스 향상을 위해 일부 버스 노선 폐쇄 고려

CTV Edmonton Tuesday, January 15, 2019 

City considers cutting routes for more frequent service
시는 보다 빈번한 서비스를 위해 노선을 폐쇄하는 것을 고려하고있다.



The City of Edmonton hopes a proposal to improve bus service along major routes will make the system more efficient and attractive to Edmontonians—but the plan, as it stands, could leave some communities without buses at all.

에드먼튼 시는 주요 노선을 따라 버스 서비스를 향상시키기 위한 제안이 Edmonton 주민들에게 시스템을 보다 효율적이고 매력적으로 만들 것을 희망하지만, 이 계획은 일부 지역에 버스 운행이 없는 채로 남겨질 수 있 다.

Westridge resident Ryan McKay used to drive downtown. Then, tired of Fox Drive traffic, he switched to taking the neighborhood express bus.

Westridge 주민인 Ryan McKay는 시내에 운전하여 다녔지만 Fox Drive 교통 체증에 지쳐서 근처의 급행 버스를 타기로 전환했다.

If the network is overhauled like the city is discussing, the bus stop he and his kid's use would be eliminated.

만약에 시에서 논의 되고 있는 것처럼 버스망이 개편된다면 그와 그의 아이들이 이용하는 버스 정거장은 제거될 것이다.

“How do I get my kids to school?” he asked councilors Tuesday, bringing his concerns directly to city hall.

The city’s plan is to eliminate slow, meandering neighborhood routes that have low ridership. According to an ETS spokesperson, the routes on the chopping block all had between two and five people per bus trip.

"아이들을 어떻게 학교에 보낼 수 있나요?" 그는 화요일에 의원에게 질의했고 그의 고충은 시청에 직접 전달됐다.

이 시의 계획은 느리고 구불 구불한 승객이 적은 주변 노선을 없애려는 것이다. ETS의 대변인에 따르면, 작은 구간 위의 노선은 모두 버스 한 번당 2명에서 5명 사이였다고 한다.

In the stead of fewer routes, buses would run more frequently on the major circuits.

보다 더 적은 경로 대신, 주요 노선에서 버스는 더 자주 운행될 것이다.

“If we realign the routes there will be some folks who are sadly not in as good a position as they were before, but the intent is that a lot more people will be in a much better position,” explained Mayor Don Iveson.

Don Iveson 시장은 "우리가 노선을 재조정하면 슬프게도 이전 보다 좋은 위치에 있지 않은 사람들이 있겠지만 그 의도는 훨씬 더 많은 사람들이 더 나은 위치에 있게 되는 것을 꾀하고 있다" 라고 말했다.

However, the plan presents a different challenge known as the “first mile, last mile” problem—or the distance a rider needs to travel to and from their stops in order to complete a commute from Point A to Point B.

그러나 이 계획은 "버스 타기위해 이동하는 거리와 버스 하차후 이동거리" 문제 또는 승차자가 A 지점에서 B 지점으로의 통근을 완료하기 위해 정거장에서 출발해야하는 거리와 같은 또 다른 도전 과제가 존재한다.


To address this, councilors have asked city staff to compare integrating a ride-share or taxi service, or a modern version of dial-a-bus.

“Looking at on-demand service, I think, is an innovative and appropriate response,” Iveson said. “Lots of other communities are going this way.”

이 문제를 해결하기 위해, 시의원들은 시 공무원들에게 카풀이나 택시 서비스, 혹은 현대식 dial-a-bus의 통합을 비교할 것을 요청했다.
dial-a-bus; 고정 경로 서비스가 가능하지 않은 구간을 운행하는 주문형 교통수단, 미니버스) 

"주문형 서비스를 보는 것은 혁신적이고 적절한 대응이다,"라고 Iveson은 말했다. "다른 많은 공동체들이 이 방법으로 가고 있다."

Whichever decision is made, Ward 10 Councillor Michael Walters is asking the city to communicate it clearly to residents.

“We have to begin to spell those out for folks pretty quickly because I sense a growing frustration about, ‘What are you guys actually talking about when it comes to my neighborhood transit needs?’” he said.

The city’s report is due in November, which staff say is enough time for council to choose and roll out a solution by mid-2020.

어떤 결정이 내려 지든, Ward 10 의원인 Michael Walters는 주민들에게 이를 명확하게 전달할 것을 시에 요구하고 있다.

"우리는 주민들을 위해 그것을 아주 빨리 시작해야 한다. 왜냐하면 나는 점점 더 많은 좌절감을 느끼기 때문이다. '당신들은 내 이웃의 교통수단의 요구에 대해서 정말 무슨 말을 하고 있는 건가요?'" 라고 그는 말했다.

이 시의 보고서는 11월에 나올 예정인데, 시청 스텝들은 의회가 2020년 중반까지 해결책을 선택하고 내놓기에 충분한 시간이라고 말한다.


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기사원문 링크; https://goo.gl/NV72H8




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